Problémy s ubytováním

Vzhledem k vysoce konkurenčním prostředí v segmentu pronájmů rekreačních nemovitostí se některé společnosti uchylují k postupům, které nemají vždy charakter férového jednání. Těmito praktikami se snaží získat konkurenční výhodu ve formě zvýšeného zájmu klientů o jejich produkt. S překvapením je možné zjistit, že takové postupy využívají i na trhu etablované společnosti působící v profesních sdruženích, které mají zabránit používání takových postupů.

Nejčastěji se setkáte s neetickým jednáním ve formě „zamlžování cen“, když zprostředkovatel ubytování uvádí v elektronickém katalogu pouze nejnižší mimosezónní cenu pronájmu chaty čímž vyvolá zvýšený zájem o její obsazení. Klient se skutečnou cenu pronájmu chaty dozví až po kontaktování zprostředkovatele. Protože i v tomto byznysu platí, že základním předpokladem úspěchu je vyvolat zájem o produkt, zprostředkovatel využije kontakt s klientem na vlastní prezentaci čímž zvyšuje své šance na úspěšný obchod, samozřejmě na úkor klienta, který zaplatí vyšší cenu, než nabízí jiný zprostředkovatel. Doporučujeme si vše důkladně prověřit, než si dané ubytování zarezervujeme.